DÜNYA`YA GETİRMEK SORUMLULUK İSTER

Bir çocuğun her dediğini yapmak ona yapılacak en büyük kötülüklerden biridir.
Hayata hazırlamak bu değildir olmamalıdır. Her zaman ebeveyn olarak yanında var olmayacaksın karşılaşacakları her zorlukta isteklerine , erişemeyecek durumda kalmasında yardımcı olamayacaksın.
Her şey gerektiği dozda olmalı ki hayattaki zorluklara katlanabilsin egolarına dur diyebilirsin.
Senin çocuğuna her istediğini sunabilmen sadece senin gururunu okşayabilir görevini yaptığını zannedebilirsin ama kesinlikle bu doğru değildir.
Dünyaya getirdiğin oluşmasında katkın olan varlığa gelişmesinde büyümesinde hayata hazırlanmasında çok işler sana düştüğünü önce kendi kendini yetiştirmekle bulursun.
Önce katıksız, karşılıksız sevgi, büyümesinde etkili olacak gerekli maddi, manevi desteği vereceksin hayata atılana kadar, sonra kendine, karşısındakine duyulacak saygıyı öğrenmesini sağlayacaksın hayata getirdiğin sorumlu olduğun evladına.
Her isteğinin yapılması o çocukta ruhen derin izler bırakacaktır ilerki yıllarda paylaşmayı bilmeyecektir dediğinin yapılmaması halinde bencil bir birey olarak hayata başlayacaktır.
İlk zorlukları sosyalliğe geçiş olarak öğrenim yıllarında başlayacak daha sonra hayatını paylaştığı kendi yuvasını kurduğu zaman iş hayatına atıldığı zaman daha da belirgin hale gelecektir.
Hayatın bunlardan ibaret olmadığını paylaşımın saygıyla bütünleştiğini görmedigi ailesinden aldığı oluşumlar ve de yaşadığı gerçekler onu kaosa sürükleyecek hiçbir zaman mutlu olamayacak.
.
Şimdi anlıyor musunuz çocuğunuza ne kadar zarar verdiğinizi onu dünyaya getirmekle her şeyi karşılamakla iş bitmiyor onun mutsuzluğuna zemin hazırlıyorsunuz.
Dolayısıyla ileride hayatına her girecek her ferdin de mutsuz olmasına neden oluyorsunuz bundan daha büyük günah var mıdır bir düşünün derim.
Çoğu insan işine gelmediği şeyleri düşünmez Bu yüzden cahillik baki kalıyor her ne kadar okunsa da, yüksek makamlara gelinse de….
Saygı emek ister, sevgive emek verilmeyen yerde saygı da beklenmez.
Yollarımızın saygı, sevgiye dayalı, egosuz özgüveni olan kişilerle kesişmesi dileğiyle.
Sevgilerimle…
Emel Araz


